לפי הדיווחים, OpenAI מתכננת לשפר את ההתאמה האישית של תוצאות החיפוש ב-ChatGPT על ידי שימוש בתכונה הנקראת "זכרונות". תכונה זו מאפשרת ל-ChatGPT לשמור מידע מאינטראקציות קודמות, אשר ניתן להשתמש בהן כדי להתאים את התגובות באופן הדוק יותר להעדפות והקשרים של המשתמש האישיים. המושג "זיכרונות" בהקשר זה פועל בדומה לעוגיות, מכיוון שהם מאחסנים נתונים ספציפיים למשתמש כדי לשפר את אספקת השירות. עם זאת, בניגוד לעוגיות המסורתיות, הזיכרונות הללו משולבים ביכולות השיחה של ה-AI, מה שמאפשר לו לזכור פרטי משתמש והעדפות לאורך הפעלות.
תכונת הזיכרון היא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של OpenAI להפוך את ChatGPT לעוזר יעיל ומותאם אישית יותר. זה מאפשר למשתמשים להורות ל-AI מה לזכור או לשכוח, ומספק מידה של שליטה על הנתונים שנשמרו. התאמה אישית זו עשויה להתרחב לפונקציונליות חיפוש, שבהן הבינה המלאכותית עשויה לזכור שאילתות קודמות או תחומי עניין של משתמשים כדי לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר.

הצגת התכונה הזו מעלה שאלות לגבי השלכותיה על הפרסום. תוצאות חיפוש מותאמות אישית עשויות להפוך לכלי בעל ערך עבור פרסום ממוקד, אם כי אין אישור מפורש שזה יהיה תנאי מוקדם למודעות בשלב זה. התכונה צפויה לצאת בקרוב, אולי במהלך השבוע הבא, למרות שתאריכים ספציפיים לא אושרו.
המהלך של OpenAI לקראת שילוב זיכרונות ב-ChatGPT עולה בקנה אחד עם מטרתו ליצור סוכני AI חזקים ואינטראקטיביים יותר שיכולים לבצע משימות מורכבות ולספק תגובות בעלות הקשר. פיתוח זה הוא חלק מהמאמצים המתמשכים של OpenAI לאתגר שחקנים מבוססים בשוק מנועי החיפוש על ידי הצעת חווית חיפוש מותאמת אישית ושיחתית יותר.
