Perplexity בוחנת כעת מערכת פנימית חדשה לעיבוד תשלומים. למרות שרוב המשתמשים אולי לא מודעים, דפים מסוימים ב-Perplexity כוללים כעת כרטיסי מוצר. כרטיסים אלה נמצאים בדרך כלל בפיד של Discover ומספקים סיכום של מוצרים שונים הזמינים לרכישה מקוונת. כל יישומון מוצר כולל פרטים כמו ביקורות וטיפים של משתמשים, ומאפשר למשתמשים לבחור בקלות את הכמות ולהמשיך לקופה באמצעות כפתור המפנה לספק תשלומים של צד שלישי. בדרך כלל, נדרשות שני קליקים בלבד כדי להשלים רכישה.
הכיוון החדש הזה מסקרן כי Perplexity ראתה באופן מסורתי את המודל העסקי העתידי שלה כנשענת יותר על פרסום. עם זאת, גישה זו נראית קרובה יותר לשיווק שותפים, שבו Perplexity יכולה להרוויח עמלה על הפניית משתמשים לקנות מוצרים. למרות שתכונה זו הייתה זמינה במשך זמן מה, הנדסה לאחור לאחרונה גילתה כי Perplexity בוחנת כעת אינטגרציה עמוקה עוד יותר עם הדגם הזה. במקום כפתור "קנה עכשיו", המשתמשים עשויים לראות בקרוב אפשרות שכותרתה "קנה עם PPLX", המתייחסת לבלבול.

כאשר משתמשים לוחצים על כפתור חדש זה, הם יתבקשו להגדיר פרטי תשלום ישירות בממשק של Perplexity. לאחר מכן, הפרטים הללו יאוחסנו בצורה מאובטחת בפרופיל Perplexity של המשתמש, מה שיאפשר להשלים רכישות עתידיות בפלטפורמה בלחיצה אחת או שתיים בלבד, מבלי לצאת מהאתר. מה שראוי לציין במיוחד הוא שהתשלומים יבוצעו ישירות ל-Perplexity, ולא לסוחר. זה נותן ל-Perplexity גמישות רבה יותר באופן הטיפול בכספים הללו.
על ידי מעבר לתוכניות שותפים, Perplexity עשויה למכור כל מוצר באינטרנט, כל עוד הם יכולים להתמודד עם ההגשמה. זה פותח את הדלת למגוון רחב של מוצרים הנמכרים ישירות דרך מערכת התשלומים של Perplexity. אמנם אין עדיין אינדיקציה לכך ש-PPLX מתייחס לכל סוג של אסימון או מערכת אשראי, אבל זה יהיה פשוט יחסית ל-Perplexity להציג מטבע משלה בפלטפורמה בעתיד. זה יכול לתמרץ משתמשים לבצע תשלומים ישירות דרך Perplexity או לעודד אותם להישאר בפלטפורמה זמן רב יותר, ולספק הזדמנויות נוספות למונטיזציה.
